Work with us

Hydro-Informatics Institute (Public Organization) (HII) aims to drive a various potentialities of all staffs in all divisions by giving opportunities for an individual development, career development path, financial security, social responsibility along with a good quality of life acquirement. We believe the power of our potentiality staffs will drive HII to become the ‘Sustainable Organization’. Click here to see ‘Organizational Culture’

hii corporate identity

Scholarships

HII has a notion of laying the educational foundation to our potential staffs by supporting them to be an expert in their career path such as scientific and technological research and development for hydroinformatics management. We provide Bachelor's degree, Master’s degree and Doctor's degree scholarships in both national and international universities to the employee. The scholarship is divided into 2 types as follows:

  1. Scholarship for Government Officer
  2. Scholarship for Public

Welfare and Benefit

HII consider Welfare and Benefit based on the happiness of work life, health, wellness and daily life security of the employees. The welfare and benefit cover not only our employees, but also cover their family members. This benefit will assure employee’s work life, promote self-motivation at work, and attract employee’s long-term engagement with the institute.

Learning and Development

HII realize the individual development is our ‘Key Success factor’ to create innovation and ensure the achievement of institute’s goals. We provide various activities to upskill and reskill our employee in term of knowledge, capability, skill, behavior, attitude, and working methodology. HII analyze and create ‘Competency’ system of every positions to set ‘Human Resources Development Strategy’ as a long term model of HII’s Human Resource Management (HRM) which emphasis on the performance-based behavior. The competency system can be adapted as a tool for career path development to become a good employee, stay and grow together with the institute.

Announcement

Years Title Document

Job opportunity

ลักษณะการทำงาน

  1. ปฏิบัติงานด้านบริหารความร่วมมือกับต่างประเทศที่ได้รับมอบหมายให้เป็นไปด้วยความเรียบร้อย รวดเร็ว และถูกต้องรวมทั้งดำเนินความร่วมมือ ติดต่อ ประสานงาน ให้ความช่วยเหลือ และสนับสนุนแก่ผู้บริหาร ผู้บังคับบัญชา เจ้าหน้าที่และลูกจ้างอื่นๆ และหน่วยงานภายนอกที่เกี่ยวข้องกับงานความร่วมมือระหว่างประเทศในการปฏิบัติงานต่างๆ เพื่อให้ผลการปฏิบัติงานสอดคล้องกับแผนการดำเนินงานของสถาบัน
  2. จัดทำฐานข้อมูลที่เป็นประโยชน์ต่อการดำเนินงานของสถาบัน
  3. สรุป ประมวลผล รายงานผลการปฏิบัติงาน รายงานข้อบกพร่อง และปัญหาในการดำเนินงาน รวมทั้งเสนอแนะแนวทางการดำเนินงานในส่วนงานที่รับผิดชอบให้ผู้บังคับบัญชาทราบอย่างสม่ำเสมอ
  4. จัดทำรายงานความคืบหน้าการดำเนินงานโครงการ และผลการดำเนินโครงการความร่วมมือกับต่างประเทศให้ผู้บังคับบัญชาทราบอย่างต่อเนื่อง
  5. สร้างเครือข่ายความร่วมมือกับต่างประเทศทั้งหน่วยงานภาครัฐ ภาคเอกชน องค์กรระหว่างประเทศ สถาบันการศึกษา และหน่วยงานอื่นๆ ที่เกี่ยวข้องกับการดำเนินงานของสถาบัน
  6. ปฏิบัติงานอื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมายเพิ่มเติมจากผู้บังคับบัญชา

คุณสมบัติผู้สมัคร

  1. เพศชาย/หญิง อายุ 22 – 35 ปี
  2. มีวุฒิการศึกษาขั้นต่ำปริญญาตรีทาง ศิลปศาสตร์ อักษรศาสตร์ มนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ นิเทศศาสตร์ รัฐศาสตร์บริหารธุรกิจ หรือสาขาอื่นๆ ที่เกี่ยวข้อง
  3. มีประสบการณ์การทำงานด้านความร่วมมือระหว่างประเทศ 3-5 ปี และมีทักษะด้านภาษาอังกฤษได้ในระดับดีเยี่ยม
  4. มีทักษะการติดต่อสื่อสาร การประสานงานกับบุคคลอื่น เขียนหนังสือโต้ตอบ และเขียนร่างคำกล่าวสำหรับผู้บริหารในงานประชุมต่างๆ ทั้งภาษาไทยและภาษาอังกฤษได้ดี
  5. มีความสามารถในการประสานจัดประชุมรับรองแขกต่างชาติของสถาบัน และประสานงานเพื่อจัดงานประชุมสัมมนากับหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง เขียนรายงานแนวคิดในการจัดงาน (Concept Paper) พร้อมทั้งสรุปประเด็นจากการประชุม เพื่อจัดทำแผนงานความร่วมมือในอนาคตตามที่ได้รับหมอบหมายได้ ทั้งภาษาไทยและภาษาอังกฤษ
  6. ศึกษาค้นคว้า หาข้อมูล วิเคราะห์ปัญหา จัดทำแผนงาน เขียนโครงการ จัดทำรายงาน และให้ข้อเสนอแนะเกี่ยวกับงานความร่วมมือกับต่างประเทศให้กับเจ้าหน้าที่ของสถาบันได้เป็นอย่างดี
  7. มีความสามารถในการปรับปรุงและพัฒนาฐานข้อมูลที่เกี่ยวข้องกับงานที่รับผิดชอบให้ทันสมัยได้
  8. มีความสามารถในการสร้างเครือข่ายความร่วมมือกับต่างประเทศทั้งหน่วยงานภาครัฐ ภาคเอกชน องค์กรระหว่างประเทศสถาบันการศึกษา และหน่วยงานอื่นๆ ที่เกี่ยวข้องกับการดำเนินงานของสถาบันได้

Contact and walk-in at

  1. Submit your application by Email : somsak@hii.or.th (Mr. Somsak)
  2. Walk-in at Human Resource Section, Strategy and Policy Division

    Hydro – Informatics Institute (HII)
    901 Ngam Wong Wan Road, Lat Yao, Chatuchak, Bangkok 10900 02 158 0901 ext. 3211

%d bloggers like this: